Stowarzyszenie "Wielkie Serce"

30 - 307 Kraków

tel/fax  12-266-29-67

OBÓZ REHABILITACYJNY W JASTRZĘBIEJ GÓRZE

W dniach 6 - 19 sierpnia 2018 roku jak co roku grupa wychowanków naszego Ośrodka przebywała na obozie rehabilitacyjnym w Jastrzębiej Górze. Pobyt w "Jastrzębiej" był pełen wydarzeń oraz ciekawych atrakcji. Przy wspaniałej pogodzie nie tylko plażowaliśmy, spacerowaliśmy, zwiedzaliśmy, ale również bawiliśmy się! Przy rytmach muzyki cieszyliśmy się słońcem, plażą i morzem - doskonale czując letni klimat.

W tym roku goszczący nas Ośrodek "Feniks"  zaprosił nas na "weselne przyjęcie" gdzie jedliśmy wspaniałe bankietowe potrawy podane do stołu biesiadnego. Zabawa na parkiecie trwała prawie do północy, po czym wszystkie młode pary grzecznie poszły spać:) To wydarzenie długo pozostanie w naszej pamięci. W czasie zabawy przygrywał nam zespół muzyczny EMAX - same nogi rwały się do tańca!  Na zakończenie zabawy wjechał wielki tort z serduszkiem "Wielkiego Serca" - był znakomity!

Na balu przebierańców zaprezentowaliśmy  Kraków w strojach regionalnych oraz balowych sukniach i upiornych maskach.  Wszyscy wesoło bawili nie schodząc z parkietu.

Zorganizowaliśmy również Festiwal Pieśni Żołnierskiej, Każda grupa zaprezentowała inny utwór muzyczny: "Idzie żołnierz", "O mój rozmarynie", "Białe róże", "Przybyli Ułani pod okienko". Dzień zakończyliśmy konkursem plastycznym. W ten sposób upamiętniliśmy 100 letnią rocznicę odzyskania niepodległości przez naszą ojczyznę

Był też wieczór wspomnieniem z Naszego Krakowa. Przybyli zaproszeni goście: Krakowianka Rita z Krakowiakiem Florianem, Chór Krakowskie Słowiczki oraz Zespół Taneczny Krakowiak. Pamiętał o nas też Lajkonik, który uderzał Buławą na szczęście.. Wszak Krakowiacy swoje tradycje znają i je rozpowszechniają.

Odwiedziliśmy również Latarnię Morską  w Rozewiu. Przy okazji zwiedziliśmy Muzeum Rybołóstwa oraz "Gwiazdę Północy" najdalej wysunięty punkt  na północnej linii brzegowej polskiego wybrzeża.

W papugarni podziwialiśmy papugi i  z trwogą przyglądaliśmy się pływającym rekinom, a w Centrum Nauki Eksperyment doświadczyliśmy wielu eksperymentów.

W Gdyni przeszliśmy Skwerem T.Kościuszki, poznając historię Żaglowca "Dar Pomorza" i okrętu wojennego "ORP Błyskawica".

Powtórka z historii -  "Polska Niepodległa "- czekała na nas na Helu Przewodnik oprowadził nas po Muzeum Obrony Wybrzeża. Zobaczyliśmy: skansen, schron, militaria wojskowe, wieże kierowania ogniem MOW oraz przejechaliśmy kolejką wojskową do Muzeum Kolei Helskich.

Pełny wrażeń i emocji był też rejs statkiem helskim wybrzeżem.

Miał też miejsce  dzień budowniczego. Zabawy w piasku dały efekty. Każda grupa usypała coś innego, coś fantazyjnego, coś wyjątkowego! Plaże odwiedziła "Piaskowa Krakowianka" i "Morska Syrenka", przytupał: "Rozłożysty Dinuś" i "Pluszowy Miś". A wielką piaskową fortyfikacje usypała nasza kolonijna brygada!

Byliśmy ciągle aktywni - Starym zwyczajem na terenie rekreacyjno-sportowym "Feniksa" odbyła się "Olimpiada Sportowa". W sportowej rywalizacji wzięły udział cztery drużyny mieszane - chłopcy i dziewczęta.

Popołudniami chodziliśmy , a czasami na lody, gofry i rurki z bitą śmietaną do naszej zaprzyjaźnionej cukierni.  Dziękujemy "Wielkiemu Sercu" za tyle słodkości

Atrakcji było co niemiara. Kaszubski Gawędziarz umilał nam wieczór. Poznaliśmy w pigułce język kaszubski, kichaliśmy po tabace .

Pożegnania nadszedł czas. Wszyscy otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomy i nadmorskie upominki. Każdy usłyszał o sobie dobre słowo i wzajemnie podziękowaliśmy sobie za wspólnie spędzony czas. Były chwile wzruszenia i emocji. Gorące uściski, ciepłe buziaczki i gorzkie łzy... Koloniści przygotowali niespodziankę dla wszystkich wychowawców "kolonijnych mamusiek", składając podziękowania i prezentując kolonijny przebój "Przeznaczenie". Na zakończenie wspólnie zatańczyliśmy nasz ulubiony taniec. Liczymy, że za rok znowu będziemy razem.

Dziękujemy wszystkim z "Wielkiego Serca" za wspaniałe wakacje! Do zobaczenia !!!