Stowarzyszenie "Wielkie Serce"

30 - 307 Kraków

tel/fax  12-266-29-67

OBÓZ REKREACYJNO - REHABILITACYJNY  JASTRZĘBIA GÓRA 2015

W dniach 3-16 sierpnia 2015 roku grupa 37 uczniów naszej szkoły przebywała na obozie rekreacyjno - rehabilitacyjnym w Jastrzębiej Górze. Nad morze jechaliśmy pociągiem najnowszej generacji, Pendolino. Podróż upłynęła nam w komfortowych warunkach i trwała tylko sześć godzin.Dopisała nam wspaniała pogoda. Korzystaliśmy z kąpieli słonecznych, morskich, filtrowaliśmy płuca wspaniałym powietrzem! Dużo spacerowaliśmy i świetnie się bawiliśmy. Uczestniczyliśmy w wielu imprezach. Do najbardziej wyczekiwanych należał bankiet weselny wraz z zabawą taneczną przy orkiestrze. Również bal przebierańców dostarczył niezapomnianych wrażeń. Muzyka była świetna, nogi same rwały się do tańca. Kostiumy zaś były bardzo oryginalne.

Mimo pięknej pogody znaleźliśmy czas na wycieczki krajoznawcze. W tym roku zdobyliśmy Malbork. Zwiedziliśmy piękny zamek, zapoznaliśmy się z historią i życiem mieszkańców zamku. Zrobiliśmy piękne pamiątkowe zdjęcia. Niektórym udało się nawet uzbroić! Po zwiedzaniu zamku mieliśmy okazję zwiedzać miasto zabytkową kolejką. Kolejna wycieczka zaprowadziła nas do Skansenu Budownictwa Drewnianego w Szymbarku. Zapoznaliśmy się z folklorem kaszubskim, mieliśmy szansę nauczyć się śpiewać piosenki po kaszubsku. Widzieliśmy rekordową deskę wyciętą z jednego drzewa. Ma 46 metrów i 53 cm długości. Jest najdłuższą deską świata. W innej części skansenu zapoznaliśmy się z historią Sybiraków, warunkami życia jakie wiedli. Przeżyliśmy nalot bombowy w schronie przeciwlotniczym i mieliśmy okazję wejść do domu stojącego do góry nogami. Wrażenia były niesamowite!

Przed samym wyjazdem czekała na nas niespodzianka. Udaliśmy się do Władysławowa aby zaatakować statek piracki. Niezapomniany rejs!  Na statku gościł nas prawdziwy wiking, wypisywał nasze imiona w swoim języku. By jeszcze bardziej uatrakcyjnić nasz pobyt zorganizowano nam karaoke, ognisko, śpiewy przy gitarze oraz słodkie niespodzianki, za co serdecznie dziękujemy!