Stowarzyszenie "Wielkie Serce"

30 - 307 Kraków

tel/fax  12-266-29-67

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Zapraszamy na relację z dwudniowej wycieczki do Warszawy.

Pierwszy dzień wiosny uczniowie klas I i II Szkoły Branżowej spędzili w Wwie. Do stolicy przyjechaliśmy pociągiem Intercity i od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Pierwszym punktem programu był najbardziej charakterystyczny budynek Pałac Kultury i Nauki. Z 30 piętra podziwialiśmy panoramę miasta. Następnie spacerem przeszliśmy przez Plac Piłsudskiego w stronę Krakowskiego Przedmieścia, aż do Zamku Królewskiego. W dawnej siedzibie władców polskich zwiedzaliśmy okazałe sale królewskie, powstałe dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, sale sejmowe z Salą Senatorską, w której została uchwalona Konstytucja 3 Maja, a także Salę Balową, Salę Rycerską oraz Salę Tronową. Zwiedzanie zakończyliśmy wieczornym spacerem wokół Warszawskiej Starówki.

Dzień drugi zapowiadał się równie atrakcyjnie. Z rana ruszyliśmy z panią przewodnik do historycznego przepięknego parku znanego pod nazwą Łazienki Królewskie. Wysłuchaliśmy i zatańczyliśmy poloneza jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów i wielkiego Warszawiaka- Fryderyka Chopina. Widzieliśmy Belweder, Starą Oranżerię i Pałac na Wodzie. Ostatnim punktem naszego wycieczkowego programu była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Uczniowie mogli eksplorować, doświadczać, pogłębiać swoją wiedzę na wybranych przez siebie stanowiskach. Czas spędzony w stolicy (dla większości uczniów po raz pierwszy) był intensywny i niezwykle cenny. Ciekawym doświadczeniem była jazda metrem, a także widok szklanych wieżowców. Menu serwowane w restauracjach było pyszne! Polecamy!

Dziękujemy Stowarzyszeniu "Wielkie Serce" za dofinansowanie tej wspaniałęj wycieczki.