Stowarzyszenie "Wielkie Serce"

30 - 307 Kraków

tel/fax  12-266-29-67

WYCIECZKA SPDP NR 2  NAD MORZE

Zapraszamy na relację z pięciodniowej wycieczki nad polskie morze!

W dniach od 24 do 28 kwietnia uczniowie Szkoły Przysposabiającej do pracy przebywali w Łebie. Swoją nadmorską przygodę rozpoczęliśmy od podroży pociągiem Pendolino do Lęborka, skąd autokarem dotarliśmy do Ośrodka Wypoczynkowego ,,Diuna” w Łebie. Pierwszego dnia zmęczeni podróżą, udaliśmy się na smakowitą kolację i wieczorny odpoczynek, by zebrać jak najwięcej sił na czekające nas pełne wrażeń kolejne dni. Choć Łeba przywitała nas chłodnym morskim klimatem, nie zniechęciło nas to w eksplorowaniu okolicy. Długi spacer brzegiem morza był okazją do znalezienia muszelek i wykonania pięknych zdjęć na tle falującego morza. Głodni wrażeń zwiedziliśmy port w Łebie, a potem deptakiem prezydentów udaliśmy się na pyszną kawę i gofry. Nie mogło się obejść też od zachodu słońca, na który udaliśmy się późnym wieczorem. Na koniec dnia niespodzianką była dyskoteka – mieliśmy szampańską zabawę!

Drugi dzień naszej wycieczki również obfitował w moc atrakcji. Nieustraszeni w boju, mimo dużego wiatru , dotarliśmy na Wydmę Łącką. To cud, że nie daliśmy się porwać przez ten silny wiatr! Jednak jak na prawdziwych podróżników przystało, nie zakończyliśmy na tym naszej wędrówki. Każdy dzielnie przemaszerował 10 kilometrów plażą. Nasza radość była wielka, kiedy wieczorem czekał na nas grill – po dużym wysiłku fizycznym apetyt dopisywał nam jak nigdy!

Kolejny dzień był również okazją do zdobycia nowych doświadczeń. Odwiedziliśmy Fokarium Sea Park, gdzie obserwowaliśmy pokazy fok szarych. Pod okiem trenerów byliśmy świadkami karmienia fok, akrobacji, a nawet tańca i śpiewu. To niesamowite, jak dużo gracji mają w sobie te cudne zwierzęta! Po pokazach mieliśmy także okazję zwiedzić cały park związany z nadmorską tematyką. Obejrzeliśmy wrak statku i poznaliśmy wiele ciekawostek na temat historii i kultury Pomorza w Polsce. Mogliśmy kupić sobie również wiele ciekawych pamiątek, które na pewno będą nam przypominać o tym niesamowitym miejscu.

Czas spędzony w Łebie był intensywny i niezwykle wartościowy. Jedzenie przepyszne, a morskie widoki wspaniałe!

Dziękujemy Stowarzyszeniu "Wielkie Serce" za cudowną podróż i poznanie nadmorskiego zakątku, jakim jest Łeba.